nenzys.blogg.se

Att bli sexuellt utnyttjad. Här är min historia. Min kamp för mitt liv

Min historia part 2

Kategori: Personligt

Som att inte det första skrämmande övergreppen skulle vara nog. På vår "lilla julafton" som vi hade som tradition hos mina morföräldrar händer det igen. Cirka två år efter första gången, då jag var 12 år.

 

Som jag kämpat under två år, att under de gånger vi var uppe hos min mormor och morfar, hålla mig undan från morfar och att aldrig befinna mig i samma rum som honom ensam.

 

Så på den dagen då vi firade "lilla julafton", bestämde jag mig helt plötsligt att jag skulle förlåta honom. Jag tänkte att det bara var en engånshändelse och att det säkert var av misstag, han var ju faktiskt lite full...

 

Liggandes på vardagsrumsgolvet, ritandes i mitt målarblock, ensam med morfar i fåtöljen på andra sidan rummet. Plötsligt reser han sig upp och kommer fram mot mig och säger; - Du har allt börjat bli en riktig kvinna, har du fått bröst än? frågar han

 

- Låt mig få känna efter. säger morfar och sträcker sig ner för att känna efter med sina grova, äckliga händer. 

 

Paralyserad av skräck och svek, ligger jag helt stilla. Han går sakta iväg efter att vara nöjd.

 

Bara någon minut var det, men det räckte för att jag bestämde mig för att förevigt hata denna man, som inte längre var min morfar. Det var den dagen han dog för mig.

*****

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Det är hemsk, att man har älskat någon så länge och sen bli så jävla chockad och besviken att hatet vill förstöra en. Där känner jag igen mig fast med min egna pappa. En som var min bästavän

    Svar: Det är verkligen hemskt, ett oförlåtligt svik! Även jag hade svårt att vara själv i samma rum som min pappa efter det min morfar gjorde. jag trodde att om min egen morfar kunde göra så mot mig, att även min pappa skulle kunna. Även om han aldrig gjort något ont!
    Jag förstår dig så väl och smärtar med dig. Man ska aldrig behöva bli sviken, framför allt inte av sin egen far!

    Du kan alltid skriva till min mail, om du vill byta lite tankar!

    [email protected]

    Kram Nenzy
    Nenzy S

    2012-09-20 | 18:51:58

Kommentera inlägget här: