nenzys.blogg.se

Att bli sexuellt utnyttjad. Här är min historia. Min kamp för mitt liv

Jag har kommit på varför

Kategori: Personligt

Jag låg här min ensamhet och kunde inte sova. Tankarna rusade och ångesten varvades med lyckorus.

Så kom jag på varför jag inte längre har lust att skriva på denna blogg.

Den hade liksom blivit lite för mörk för mig. Var gång jag gick in på bloggen fick jag en knytnäve i ansiktet med budskapet om att aldrig glömma mitt förflutna, det mörka. Det var som att ett svart regnmoln hängdes över mitt huvud och ångesten kom som ett brev på posten.

Jag fick prestationsångest över att känna att nu måste jag skriva ett djupt, mörkt inlägg om min barndom så läsarna blir rörda och inte lämnar min blogg. För jag förstod att det var lockande att läsa om andras mörka upplevelser!

Men jag tror faktiskt inte att jag slutade skriva för att jag blev depp, utan att jag faktiskt började känna mig för munter för min bloggs innehåll. Jag fick ett behov av att skriva som många andra bloggare; mode, mat, promenader, ja, i stort sätt vad som helst ifrån min bloggs syfte.

Som ni säkert märkte så gjorde jag tafatta försök till en vardagsblogg och jag tröttnade snabbt på mitt eget svek. Jag hade ju skapat bloggen som en djup, mörk och meningsfull blogg. Men jag började känna mig kvävd av mitt eget förflutna.

Jag ville ha en paus från det ständiga "sexuellt utnyttjad" stämplat i pannan.

Jag mår faktiskt riktigt jävla bra, även om jag inser att jag har långt kvar till ett "normalt" mående. Men vem fan vet vad "normalt" är?!

Jag har mina ångest-attacker, jag lider av posttraumatisk stress och har ibland svårt att motivera mig. Jag gråter och hatar mitt liv ibland. Men vem gör inte det?

Varför måste jag hela tiden se mig som offer? När jag faktiskt insett att jag kommit lång bit på vägen i livet. Varför stoppa mig genom att se bakåt?

Jag tror att mitt behov av att spy ur mig mina upplevelser minskade så sakteliga under tiden jag skrev ut allt på denna blogg. Och till slut tog det stopp. Även om jag inte berättar klart, även om jag glömt berätta vissa bitar och inte hunnit fram till mitt liv idag!

Men jag vill säga att jag skulle vilja starta en annan blogg, en muntrare blogg, varvad med inlägg från min barndom och glada inlägg från mitt liv idag. Med min riktiga identitet! Men det blir nog bara en idé utan handling. Kanske...

Kanske jag skickar in ett inlägg då och då här i bloggen. Jo, det ska jag nog göra!

Tack för att ni är underbara och stödjer kampen mot ett öppnare samhälle för sexuellt utnyttjade

Kommentarer

  • Anonym säger:

    But seek first his kingdom and his righteousness, and all these things will be given to you as well.

    2013-04-17 | 19:50:31

Kommentera inlägget här: