nenzys.blogg.se

Att bli sexuellt utnyttjad. Här är min historia. Min kamp för mitt liv

Inlägg

Kategori: Personligt

En liten sammanfattning jag skickade in till en tidning:

Efter åtta år i tystnad och skam bestämde jag mig för att berätta min historia. Min historia om hur jag blev sexuellt utnyttjad av min egen morfar.

Det blev en lång kamp inom vården och även ligga på akutpsyk.

Innan jag förstod att det var mina traumatiska upplevelser som morfar skapat, förstod jag inte varför jag mådde så dåligt, var självmordsbenägen, hade ätstörningar, var självdestruktiv, valde fel killar och blev utnyttjad åt både höger och vänster.

Nu ungefär 9 år senare har jag fått hjälp. Då jag förstod att det var upplevelserna med morfar som spelade in började jag söka hjälp hos skolans kurator, den människa som i stort sett räddade mitt liv. Hon skickade remiss till BUP och där fick jag mig en rejäl resa både uppåt och neråt.

I september 2012 började jag skriva en blogg - för nu var det dags att berätta för omvärlden. Mitt mål var att få folk att öppna ögonen, att andra i liknande situation skulle känna sig mindre ensamma och att anhöriga skulle få en inblick.

Wow! Vilka reaktioner jag fick! Jag trodde jag skulle få några ynka läsare och elaka kommentarer. Men jag överöstes av kärlek och förstånd! Upp mot 2000 läsare började strömma in och intresset ökade.

Målet har alltid vara att skriva en bok och det var mina läsare duktiga på att understryka; att jag någon gång var i stort sett tvungen att skriva en bok!

Jag har nu börjat skriva min bok och tänker försöka få den publicerad, för nu vill jag inte längre stå i skuggan av skam och mina släktingar har rätt att veta vad som morfar gjorde!

Kommentarer

  • Tonårsmorsa / Fatou säger:

    Läser och känner tacksamhet för att du delar med dig! ♥

    Svar: Tack!
    Tillsammans är vi starka!
    Nenzy - mitt liv som sexuellt utnyttjad

    2013-02-06 | 16:31:47
    Bloggadress: http://fatou.se

Kommentera inlägget här: