nenzys.blogg.se

Att bli sexuellt utnyttjad. Här är min historia. Min kamp för mitt liv

Min historia part 11

Kategori: Personligt

Precis i början av sommaren hade jag slutat äta p-piller, då jag inte längre hade behov att använda dem. Det var också då jag verkligen förstod att jag inte heller mådde bra av hormonella preparat, redan då jag fick mina första p-piller, mådde jag dåligt, fick feber, blev sjuk och deprimerad. Jag bytte då till andra som kändes bättre, men de var egentligen inte heller så bra. Då jag slutade med de små, vita pillren, kände jag skillnad, jag mådde lite bättre. Styrde mitt humör lite lättare. Men jag fick inte tillbaka min mens.
 
Det sommarlovet var ett av de bästa jag haft, då jag hade bestämt mig för att jag skulle bli kvitt de djävularna i mitt huvud som sa åt mig att jag inte dög. Jag beslöt mig för att aldrig ge upp!
 
Jag hade en klippa att luta mig mot, en vän att lita på, en tjejkompis i alla väder. Vi umgicks hela den sommaren.
Hon stod brevid mig då jag fick ett omtumlande besked.
 
*****
Jag minns att jag tänkte mycket på min mens, varför den inte kom. Även om den bara hade uteblivit i tre månader. Tänk om jag hade förstört min menscykel genom mina ätstörningar, eller om p-pillren hade gjort något. Tänk om jag aldrig kunde få barn?
 
Jag bestämde mig i alla fall att försöka ta reda på orsaken

Kommentarer


Kommentera inlägget här: