nenzys.blogg.se

Att bli sexuellt utnyttjad. Här är min historia. Min kamp för mitt liv

Inlägg 1

Kategori: Personligt

Jag tycker att det är jobbigt att skriva de nästa inlägg jag ska lägga in, det som min morfar gjort är oförlåtligt och aldrig mitt fel. Men jag kan inte hjälpa det att jag känner skuld. Framför allt då jag ska skriva de inlägg om mina val om killar och vad de gjort mot mig.

På ett sätt känner jag mig så dum att jag inte såg varningssignaler och mönster. Ibland är jag rädd att det är mitt fel att jag har varit med om så mycket. Tänk om jag hade kunnat satt ner foten och sagt nej.

Min hjärna, hela min kropp försökte förneka det morfar gjorde, på så sätt såg jag nog inte det som hände. Att allt var morfars fel

Kommentarer

  • Lovisa säger:

    Jag förstår dig just när du säger att man klandrar sig själv, jag har varit med om så mycket i mitt liv mer än man ska behöva vara med om.
    Det är inte så lätt att bara säga ifrån och sätta ner foten, speciellt inte under tex. dina omständigheter, man tror man förtjänar det
    Även om det inte är så.

    Jag har varit med om sexuellt övergrepp, våldtäkt bla.
    Vill inte skriva ut för mycket då detta inte är något jag brukar lägga ut offentligt, men finns här om du vill byta lite tankar

    Svar: Precis! Exakt så känner jag många gånger när jag tänker tillbaka, att man tror att man inte förtjänat bättre, att män får göra precis som de vill. Även om det verkligen inte är så!
    Om du vill byta lite tankar och så, så kan vi mejla! [email protected]

    Kram Nenzy
    Läs bloggen nedifrån och upp

    2012-09-23 | 15:12:13

Kommentera inlägget här: