nenzys.blogg.se

Att bli sexuellt utnyttjad. Här är min historia. Min kamp för mitt liv

Min historia part 19

Kategori: Personligt

Mitt humör var så instabilt att jag knappt orkade med skolan. Men jag hade bestämt att jag skulle söka hjälp, jag ville ha en diagnos. Jag hade pratat med skolans kurator i några veckor och berättat för henne om att jag behövde mer hjälp. Hon skulle hjälpa mig att få kontakt med BUP. Jag var skeptiskt men visste att jag var tvungen att få en ändring.
 
Det tog lång tid att få en tid hos BUP, vilket gjorde mig så arg, jag behövde ju hjälp nu! Jag ville må bättre på en gång, inte behöva vänta.
 
Det tog ungefär fyra månader innan min mamma, pappa och jag kallades in till möte till avdelningen.
 
*****
Jag möttes av ett väntrum fyllt med leksaker, klossar och barnböcker. Jag var 17 år, jag var arg. Jag kände mig förnedrad där jag satt i en röd fåtölj och bläddrade i kamrat-posten med min mamma och pappa brevid mig.
 
*****
Vi blev inkallade till ett samtalsrum och blev introducerade för det "team" som skulle hjälpa mig; en läkare, en psykolog och två kuratorer. På ett sätt kände jag mig omhändertagen, men tänke för mig själv att detta kändes överdrivet.
 
De delade på mig och mina föräldrar för att få höra mina mål, jag sade fort att jag vill göra detta själv och att jag ville ha en diagnos. Jag sade att jag inte ville ha med mamma och pappa i samtalen, de fick absolut aldrig veta vad vi pratade om under samtalen och aldrig bli inblandade. Det jag kommer att berätta ska aldrig behöva komma fram! 
 
De lade snabbt till att, på grund av att jag fortfarande är under arton, så kommer mina föräldrar att vara inblandade och att behandlingen siktar in sig på familjen.
 
Suck
 
Men allt jag kommer att säga under samtalen får ni inte under några omständigheter berätta för mina föräldrar.
 
De nickade

Kommentarer

  • Sandra säger:

    Vad fint du skriver, och vad stark du är! Ser fram emot fortsättningen, hejar på dig.

    Svar: Tack så mycket! Kika gärna in och läs lite då o då, det skulle göra mig glad! Kram N
    Nenzy - mitt liv som sexuellt utnyttjad

    2012-10-11 | 00:03:51
  • lil'flip säger:

    De berättade va?
    Hände mig med, det var då jag insåg att den enda man kan lita på är sig själv. FUCK psykologer och kuratorer!

    Svar: Jag kommer snart att skriva vad som hände mig, kika gärna in för att läsa! Eller följ gärna min blogg! Kramar Nenzy
    Nenzy - mitt liv som sexuellt utnyttjad

    2012-10-11 | 11:13:40
  • Mikaela säger:

    får lämna en liten kommentar! jag hittade din blogg idag, och har läst igenom vad du har varit med om.. och känner igen mig så otroligt mycket i det du skriver!
    själv började jag få hjälp för ett år sen.. och mår idag mycket bättre! :)

    Svar: Vad glad jag blir! det känns så bra att andra människor kan känna igen sig och att vissa till och med kan våga prata om sina problem. Kika gärna in på min blogg då och dp, och följ min kamp mot det liv jag har idag.!
    Kram Nenzy
    Nenzy - mitt liv som sexuellt utnyttjad

    2012-10-11 | 18:56:11

Kommentera inlägget här: