nenzys.blogg.se

Att bli sexuellt utnyttjad. Här är min historia. Min kamp för mitt liv

Min historia part 16

Kategori: Personligt

Det var första gången jag stängde av, då jag lärde mig att kunna stänga av alla min känslor, stänga av allt. Att bara sitta och stirra ut i luften och inte känna någonting, det gjorde för ont att försöka känna efter. Jag trodde jag skulle dö om jag släppte ut allt. Men jag grät inte mer, jag bet ihop och beslöt mig att gå vidare. Svalde allt och gick.
 
Jag var den glada flickan, den snygga flickan, den duktiga flickan, den vältranade och hälsosamma flickan. Alltid le, alltid skratta, svälja bitterheten och bara gå.
 
Jag älskade min träning, älskade att känna svetten rinna längs ryggen, känna ångesten släppa, känna musklerna bränna. Jag älskade, jag älskade! 
 
Jag älskade spegeln, älskade att ta ett tag om min mage, mäta med tumme och pekfinger över höfter, känna om revbenen kändes, hur höftbenen stack ut. Tänka att jag ska kämpa hårdare, träna hårdare, oftare! 
 
Jag var hälsofreaket, jag var duktig, fick beröm, jag syntes, tjejerna var avundsjuka.
 
Mina djävular skrek, min kropp skrek, mitt sinne skrek. Är det ingen som ser? Ingen som märker?

Kommentarer

  • Ida säger:

    Oj jag känner igen mig... Läskigt bra beskrivning...

    Svar: Ibland hittar man rätt ord, som träffat en i hjärtat.
    Kram N
    Nenzy - mitt liv som sexuellt utnyttjad

    2012-10-03 | 22:28:24
  • Anonym säger:

    Blir gråtfärdig! e det sant? :O

    Svar: Allt jag skriver och kommer att skriva är helt sant och mitt förflutna. Följ gärna min blogg mot min resa till mitt liv idag.
    Kram N
    Nenzy - mitt liv som sexuellt utnyttjad

    2012-10-03 | 22:31:09
  • hilda säger:

    men man är ju inte hälsosam ifall man är benig??asså att vara hälsosam betyder att din kropp mår bra och kroppen mår inte bra ifall man känner sina revben,men annars så är dina historier grymma!

    Svar: Det jag har skrivit om handlar om hur andra människor såg mig, att de tyckte att jag var hälsosam då jag tränade och åt perfekt. Då ingen såg hur jag mådde på insidan.jag var inte hälsosam utan missbrukade träning. Så jag uppmanar ingen till att göra som jag gjorde, man ska må bra psykiskt. Det gjorde inte jag. Tack så mycket för en bra kommentar! Läs gärna vidare på min blogg och följ min resa. Kram N
    Nenzy - mitt liv som sexuellt utnyttjad

    2012-10-04 | 14:22:56

Kommentera inlägget här: