nenzys.blogg.se

Att bli sexuellt utnyttjad. Här är min historia. Min kamp för mitt liv

Min historia part 13

Kategori: Personligt

Hur kunde det vara möjligt att jag var gravid? Jag hade inte haft oskyddat sex, han hade ju haft kondom där vid sjön, eller hade den gått sönder? Hur hade det kunna bli såhär?
 
Jag ringde efter min tjejkompis, som kom rusande i full fart hem till mig för att även hon, kolla in resultatet på stickan. Jag minns att hon sa;
 
- Det där är ett väldigt tydligt sträck.
 
Jag visade det även för min mamma, som fick ett mycket spänt ansiktsutryck då hon tittade ner på stickan. Men jag visste att hon hade haft ett så kallat "snedsteg" då hon var 16 år gammal och inte kunde bli arg.
 
Vi bestämde oss för att jag var tvungen att ta fler test, minst tre till sa min mamma. Men då det var lördag då jag tagit testet, fanns det inga apotek eller andra affärer i närheten som var öppna så sent på kvällen. Så vi fick helt enkelt sova på saken. 
 
Det blev inte mycket sömn den natten. Jag minns hur jag och min bästa tjejkompis gick ner till sjön, för att ta roddbåten och ro ut längst ut i mitten av sjön. Där satt vi och pratade om vad jag skulle göra. Om jag var tvungen att ta kontakt med mitt ex, vad han skulle säga, vad alla skulle säga. Skulle jag göra abort? Skulle jag behålla barnet? 
 
Då vi suttit, gungandes i den lilla ekan, på den mörka sjön, hade kvällen smygit sig på och solen försvann bakom bergen. Vi hade pratat länge, väldigt länge, och på något sätt hade jag fått en lugnande känsla av att jag skulle klara detta, Jag hade läst om aborter och visste att jag inte skulle klara av en abort. Jag skulle bli mamma och hade olustigt fått en liten fladdrande fjäril i maggropen.
 
*****
 
Det blev söndag. Mamma, min tjejkompis och jag slängde oss in i bilen, tidigt på morgonen, för att få tag på fler graviditets-test. Vi fick åka tio mil.
 
Mamma trampade på gasen på väg hemåt. Jag började gråta i bilen, då jag på morgonen bestämde att jag inte skulle kissa innan jag tog testen, jag var så nödig.
 
Väl hemma sprang jag upp till toaletten, rev sönder förpackningen och tog det första testet i handen. Detta hade jag ju gjort innan, så inga konstigheter. Då jag var klar, lade jag stickan på handfatet och tog det andra och gjorde om smma sak. Jag lade också det på handfaten och väntade. Fem minuter gick och det var dags att läsa av.
 
Båda testen var precis lika varandra och visade samma resultat. Båda visade att jag inte var gravid.
 
*****
Jag tog ytterligare ett till hos en barnmorska, jag var inte gravid. Barnmorskan berättade att testen var 99.99% säkra och att jag säkert var en av de 00.01% som fick ett felaktigt.
 
På något vis kände jag mig lite ledsen, men fruktansvärt lättad!
 
 

Kommentarer

  • Julia säger:

    Det har är hemskt, jag har aldrig blivigt utsatt för något liknande men jag känner att jag kan ta helften av dina problem till mina egna. Svårt att förstå?
    Det jag menar är att jag skulle få hälften av dina problem så dom aldrig hittat dig! det är så starkt att du fortfarande lever!

    Svar: Tack så mycket, jag förstår! Det skulle ibland vara skönt att kunde dela upplevelserna och bara få hälften. Men jag känner att jag får så otroligt bra stöd från mina underbara läsare!
    Kram N
    Nenzy - mitt liv som sexuellt utnyttjad

    2012-10-02 | 18:54:01
    Bloggadress: http://juliaizza.blogg.se
  • Ida säger:

    Hur fan kan de ens sälja gravtest i butik om de inte stämmer? Om du dessutom tog flera stycken.. Helt sjukt att de säljer dem..

    Svar: Jo, det kändes sjukt att jag var en av de 00.01% som fick ett felaktigt test. Ett fruktansvärt onödigt lidande är det och jag hoppas verkligen att ingen annan ska behöva uppleva det utan få ett korrekt svar.
    Kram
    Nenzy - mitt liv som sexuellt utnyttjad

    2012-10-11 | 18:56:59

Kommentera inlägget här: