nenzys.blogg.se

Att bli sexuellt utnyttjad. Här är min historia. Min kamp för mitt liv

Min historia part 34

Kategori: Personligt

Jag vaknade upp i en varm famn, kände hjärslag och hur bröstkorgen rörde på sig vid andetagen. Jag smög upp, tog på mig mina kläder och gick in till min lägenhet.
 
Efter natten med grannen visste jag att jag skulle ta mig loss från det förhållande jag hade med min sjuka pojkvän. Jag ville inte längre vara någon slag-säck och dörrmatta. Jag var bättre än så!
 
*****
 
Jag hade även fortsatt gå på mina samtal på BUP. Efter jag var inlagd på psykakuten bytte jag psykolog från min gamla till min överläkare. Det var en kvinna med slagkraft, precis en sådan person jag behövde för att bryta min möster. Hon kunde nästan slå mig på käften när jag började stänga av och stirra ut genom fönstret. 
 
Istället för att bara få mig att prata om allt jobbigt, fick hon mig att förstå mina beteenden, varför jag mådde så dåligt. Hon undervisade och gav mig fakta. Jag började sakta må bättre.
 
*****
 
Jag ringde min kille dagen efter jag hade legat med grannen. Jag berättade precis vad som hade hänt och att jag ville göra slut. Han tog det förvånadsvärt bra, förstod att vi inte kunde vara med varandra längre.
 
Jag hade bestämt mig att jag skulle bli frisk, stark och ta emot all den hjälp jag fick!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: