nenzys.blogg.se

Att bli sexuellt utnyttjad. Här är min historia. Min kamp för mitt liv

Min historia part 32

Kategori: Personligt

Sommarlovet kom, sommarlovet innan jag skulle gå sista året på gymnasiet. 
 
Jag jobbade och jag tränade hårt.
 
*****
En dag möttes jag i dörren av en stilig kille, i uniform och en stor väska slängd över axeln i trapphuset, då jag kom hem efter jobbet. Jag som är mycket svag för män i uniform, stannar såklart och stirrar. Killen vänder sig då och våra blickar möts, jag blev knäsvag.
 
Han gick långsamt ner i trappan, sträckte ut sin hand för att hälsa. Jag tog hans hand i min och presenterade mig. Han presenterade sig och berättade att han precis blivit min nya granne, vägg i vägg. Jag visste inte vad jag skulle svara, tänkte bara att jag måste sett dum ut, med halvöppen mun och framsträckt hand.
 
Efter en kort stunds tystad frågar grannen om han får bjuda på en kopp kaffe. Jag följer långsamt efter utan ett ljud. Vad är det för fel på mig?
 
*****
 
Hans lägenhet var ljus och såg nyrenoverad ut, jag visste att just den lägenheten hade varit vattenskadad och förstod att han hade fått lägga ner mycket pengar på att göra den i ordning.
 
Grannen bad mig att sätta mig i soffan medan han gjorde i ordning kaffet.
 
När vi väl satt, båda två, i den gråa soffan, började vi prata och min tunghäfta lossnade. Han berättade om sin utlandstjänstgöring inom militären och jag berättade om min skolgång. Han var inte mycket äldre än mig.
 
Något gjorde att jag inte nämnde min pojkvän, det kändes inte viktigt. Jag visste ändå att min pojkvän inte skulle bry sig, han hade långt innan sagt att jag gärna fick göra vad jag ville, med vem jag ville.
 
Men jag kände mig skyldig, sitta här med en främmande människa och dricka kaffe. Dessutom en attraherande militär som öppet verkade flirta med mig.
 
Jag kände mig uppvaktad och sedd. Det var längesen jag kände mig sedd och jag kände att något vaknade inom mig.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: