nenzys.blogg.se

Att bli sexuellt utnyttjad. Här är min historia. Min kamp för mitt liv

Sex

Kategori: Personligt

Nu kanske ni tänker; vad menar hon med detta?!
 
Jo, jag är en tjej som vet mycket om sex. Kanske låter billigt, men jag har blivit utnyttjad till både höger och vänster. Jag har många gånger använt sex i tro om att få kärlek, vilket jag vet att många andra gör. Till exempel om man är kär i en kille och han inbjuder till sex, tror jag att många tjejer går med på detta i   hopp om att bli tillsammans. Jag har gjort det! Jag menar absolut inte att alla killar bara är ute efter sex, men många är! Även tjejer! 
 
Det jag vill komma fram till är att det är din kropp, dina känslor! Ett Nej är ett nej!
 
Visste du att en våldtäkt inte alls behöver innehålla våld? Många tjejer tror att bara för att man är ihop med någon och denne vill ha sex, så är man tvungen att ställa upp. Man är ju kär! Men så är det inte alls, om du inte har lust och säger nej men han övertalar dig, fastän du känner att du inte vill. Så kan det klassas som våldtäkt.
 
Jag har legat med 10 killar. Inget jag varken är stolt eller skäms över. Och ja, många gånger var det för att få bekräftelse eller hoppats på ett förhållande. Kanske låter slampigt? Men så var det. Jag använde sex som fel verktyg. Jag visste inte att mitt synsätt på sex var så pass vridet efter det morfar gjorde innan psykologen påpekade detta .
 
De första fyra killarna jag hade sex med kände jag ingenting. Det var mest obehagligt eller kändes ingenting, fysiskt. Med nio av tio killar har jag haft totala panikattacker under vissa samlag, då jag krupit ihop i fosterställning och skakat. Ingen fick röra mig! Jag visste att detta berodde på morfar, då jag varje gång tänkte på morfar då det hände.
 
För mig är sex nu något man ska dela med någon man verkligen älskar. Jag har ett citat; att ha sex är som att limma ihop två papper och sedan dra isär dem. Det fastnar alltid små bitar av papprena på vardera! 
 
MaN blottar sig totalt inför den man har sex med. Inte bara fysiskt utan psykiskt. Så sårbar man är under samlag går inte att bli. Det är en stund man ger hela sin kropp, hela sitt jag.
 
Så tänk på ditt budskap, vad är din mening med sex? Hur känner du inför att ligga? 
 
Ta vara på din kropp, endast du bestämmer över den. Kom ihåg att adrig gå emot dina "regler" så du slipper svika dig själv eller bli sårad! Du och dina egna värderingar är det viktigaste att lyssna på. Tänk logiskt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: