nenzys.blogg.se

Att bli sexuellt utnyttjad. Här är min historia. Min kamp för mitt liv

Dagbok

Kategori: Historia

Jag minns då jag var som sjukast i mina ätstörningar. Jag ställde mig på vågen ungefär 20-50 gånger om dagen, bara för att kontrollera minsta gram upp eller ned.

Vet ni vad min mamma gjorde när hon fick veta om mina ätstörningar och min besatthet av min vikt? Hon slängde ut vågen ut ur vårt hus!

Jag har fortfarande ingen våg, eftersom jag vet att det bara skulle trigga mig till att väga mig varje dag. Vilket man faktiskt inte behöver!

Dagens uppgift; släng ut eller ställ undan din våg!

Vem behöver egentligen veta vad du väger varje dag, vecka, månad? Sjukvården kanske, och de har en våg om de behöver din vikt. Jag tror helt ärligt att du själv vet ungefär vilken vikt du ligger på och du kommer att märka om du skulle gå upp eller ner i vikt. Självklart ska man inte vara ohälsosam men vad gör egentligen några kilon upp eller ned? Bara du mår bra!

Så släng ut vågen!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: