nenzys.blogg.se

Att bli sexuellt utnyttjad. Här är min historia. Min kamp för mitt liv

Min historia part 36

Kategori: Personligt

Jag hamnade mitt i ett triangel-drama. 
 
*****
 
Jag fick oväntat många "friare", gamla kill-kompisar som hade varit förälskade som ville ha en chans, gamla ex, ja killar från alla håll. Jag blev förvånad över att det faktiskt fanns någon som ville ha mig över huvud taget!
 
Min mobil var överfylld med sms och missade samtal. Ändå kändes det inte som någon av dem var den rätta.
 
*****
 
Inte förrän en kompis i mitt kompis-gäng hörde av sig på facebook. Låt oss kalla honom A. Vi hade känt varanda i fyra år, firat midsommar och nyår ihop, gjort utflykter och annat tillsammas med alla vänner. Men vi hade aldrig varit ensamma eller direkt pratat med varandra om annat än kall-prat.
**
 
Jag hängde dessutom ganska mycket med en annan kille från kompis-gänget, låt oss kalla honom för K, som var bästa kompis med A. 
 
K var uppenbart kär i mig, alla visste, förrutom jag. Jag var blind och förstod inte alls. Visst hade vi en liten historia för något år sen, i ett desperat försök till att fylla ut smärtan jag kände då. Men jag hade kort efter det sagt upp vänskapen och sagt att jag ångrade allt. Jag hade nu tagit upp den för att jag kände att jag behövde många vänner omkring mig. Ändå var det något över K som gjorde att jag fick samma känsla som morfar gav mig.
 
Jag började förstå att K var kär i mig då han hela tiden ringde, skickade sms, ville skjutsa mig överallt och till slut kysste mig i dörren och sa att han hade längtat efter det sen sista gången, för över ett år sen. Jag blev arg och sa att jag inte ville ha någon närhet över huvudtaget med honom.
 
Då jag började förstå att jag var intresserad av hans bästa kompis, A, vår gemensamma vän, berättade jag för K att jag ville träffa hans bästis och lära känna A mer. K som var kär i mig blev förvånansvärt tyst och bitter. K började snacka om att A var på G med någon tjej, att han raggade på allt och alla och babblade på om en massa "viktig information".
 
*****
Väl ensam hemma bestämde jag mig till slut att bjuda ut A, jag hade ingen aning om han var singel eller om han var intresserad. Men jag hade en magkänsla om att han skulle få en viktig roll i mitt liv, ingen aning om hur, jag bara drogs till honom. Jag fick svaret från A; Väldigt gärna!
 
Vi bestämde att vi skulle träffas veckan efter.
*****
Jag skulle också denna vecka åka till min allra bästa kill-kompis, min klippa i stormen, mitt största stöd i livet. Som jag älskade till döds, som kompis. Det jag inte visste var att han kände mer och på perongen då jag skulle ta tåget hem, kysste han mig.
 
Samtidigt som jag klev på tåget och undrade vad fan som hade hänt fick jag ett sms på telefonen. Det var K, han var uppenbart förbannad. Han skrev att jag  var tvungen att välja,
 
Honom eller A.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: