nenzys.blogg.se

Att bli sexuellt utnyttjad. Här är min historia. Min kamp för mitt liv

Inlägg 15

Kategori: Personligt

Jag tänker tillbaka så många gånger på det förhållandet jag hade med den killen som var manodepressiv. Jag har fortfarande så mycket ilska som ligger kvar. Jag är så arg på mig själv ibland över att jag inte kunde säga ifrån, stå upp för mig själv eller verkligen skydda mig själv. Jag svek mig själv så många gånger genom att bara hålla med, göra precis som han ville och sa.
 
Jag är fortfarande arg på honom, hur han kunde göra så mot mig. 
 
- Hur kan man slå någon man älskar? 
 
- Hur kan man utnyttja någon man älskar?
 
- Hur kan man tvinga någon man älskar till något den inte vill?
 
Jag är fortfarande så arg att han så många gånger kunde säga att det var mitt fel om han slog mig, att det var mitt fel om han blev arg eller ledsen, att jag inte fick utrycka mina åsikter med att jag skulle sluta vara så klängig.
 
På 6 månader åkte jag 60 mil upp till 2 gånger i månaden. Bara för att ta hand om honom, tvätta hans kläder, städa hans lägenhet och ställa mat på hans bord, medan han sa hur mycket han hatade mig för att sedan vilja knulla.
 
Jag lade ut upp mot 7000 kronor på tågbiljetter på 6 månader. Han åkte till mig 2 gånger.
 
 
Jag vet att det egentligen bara skadar mig själv att vara arg och ibland hata. Men jag är inte redo att förlåta hans handlingar riktigt än, även om jag har förlåtit honom.
 
Har jag rätt att fortfarande känna hat? 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: