nenzys.blogg.se

Att bli sexuellt utnyttjad. Här är min historia. Min kamp för mitt liv

Dagbok

Kategori: Personligt

Jag har haft en relativt bra dag, men mycket blandade känslor då jag anförtrodde mig till en kollega och berättade att bloggen är min. Hon hade läst den men inte förstått att det var jag. Vi pratade länge om morfar. För första gången grät jag inte, det kändes knappt jobbigt. Självklart är det känslosamt då alla minnesbilder dyker upp än en gång. Men jag kände mig stark, för första gången skämdes jag inte!
 
Detta visar att bloggen hjälpt mig mer än jag någonsin trott! Att prata om händelser gör att man till slut kan prata om dem utan att gå under i ett känsloras.
 
Dagens uppgift: Slappna av, andas djupa tag och tänkt dig att du inte behöver göra någonting. Bara slappna av.
 
Stanna upp, Hur känner du dig? Hur mår du? Just i denna lilla stund. Notera känslan och slappna av.
 
Gör du detta cirka 1-3 gånger om dagen, får du mer sinnesro, du blir mer medveten om dig själv. Detta gör dig mer effektiv i det du gör och hur du mår!
 
Det är viktigt att leva i nuet!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: