nenzys.blogg.se

Att bli sexuellt utnyttjad. Här är min historia. Min kamp för mitt liv

Svar på tal

Kategori: Personligt

 

- Vad tänkte du när din mamma inte trodde på dig när du sa att din morfar våldtog dig? 

Svar; Då jag var 10 år gammal och försökte berätta för min mamma och mormor vad som hade hänt och det första min mormor sa var; tror du inte att du kan ha känt fel. Då började jag tvivla direkt, jag blev först lite arg, men tänkte sedan att de har rätt, vi ska inte berätta för någon! Jag trodde på vad mormor sa; jag hade nog känt fel. Det var nog inte så allvarligt. Där med så började jag tvivla på mig själv i nästan alla situationer. Så det var inte bara morfars övergrepp som gjorde att min liv såg ut som det gjorde och att jag mådde så pass dåligt. Utan även mormor och mammas uppträdande. Men kan förstå nu i efterhand att de inte alls förstod vad som hade hänt. Jag vet inte heller varför mormor försökte tysta ner det.

 

- Är du och A tillsammans?

Svar: Det kommer att komma mer detaljerat om hur vi det har gått och vad som har hänt. Men vi är tillsammans än idag och bor tillsammans. Världens underbaraste sambo, min bästa kompis i världen!

 

I Min historia part 1 skriver du bland annat så här: 
Allt de kunde förstå var att han hade varit innanför mina kläder. 

I Min historia part 40 skriver du: 
- Förlåt! Jag hade ingen aning om att det han gjorde mot dig var så allvarligt. 

 
Men din mamma och mormor förstod att din morfar hade varit “innanför dina kläder“. Ser du inte på något sätt att de ville inte se sanningen utan de valde att blunda. 

Svar; Nu när jag har pratat med mamma förstår jag att hon inte alls förstod när jag försökte berätta vad som hade hänt. Men jag tror också att mormor försökte blunda för sanningen och ville tysta ner det. Jag har ingen aning om varför, då jag inte än har tagit mig mod till att prata med henne.


Din mamma har hon brutit kontakten helt och hållet med din morfar nu. Eller träffar och pratar hon ibland med honom i alla fall? 

Svar; Jag kommer självklart att skriva om allt som har hänt. Och deta är en stor del i mitt skrivande. Därför vill jag inte skriva om det än. Men jag kan säga att ända sen jag var 10 år fick jag spela en teater om att jag älskade min morfar och mamma agerade ju helt normal mot honom, då hon inte visst det som hänt. Men jag lovar att det kommer ett inlägg om hur det är idag!

.
Vet din mormor om det här? 
Om hon nu vet om det. Har hon tagit sitt pick och pack och stuckit ifrån honom (morfar din)? 

Svar; Min mormor vet ingenting, jag vet inte hur hon uppfattade då jag försökte berätta då det hände. Jag har ingen aning om hon tänker på det eller visste att det var allvarligt. Men hon lämnade inte morfar då. Det kommer bättre svar i inlägg i bloggen framöver!



Har du någon kontakt med din morfar idag? 
Om du inte har det. Om han skulle ringa upp dig och säga "förlåt för allt ont som jag gjort mot dig". Skulle du förlåta honom då eller skulle du säga: Dra åt helvete med dig! och sen slänga på luren? 

Svar; Detta kommer jag att snart skriva om i bloggen. För detta är den viktigaste delen i mitt skrivande! Så därför väljer jag inte att svara just här, utan svar kommer i inlägg. Håll utkik! Men jag kan säga att jag är inte längre arg på honom, jag har känt så mycket hat gentemot honom, jag hade velat se honom död så länge. Jag kommer aldrig glömma och förlåta. jag hade nog bett honom att dra åt helvete, men jag ör inte längre arg. Jag klarar mig bara mycket bättre utan honom... Kommer som sagt bättre svar om detta i fortsättande inlägg!

 

- Om du skulle få välja, skulle du välja bort händelserna i ditt liv eller är du glad över hur otroligt stark person du blivit i och med vad som hänt dig?

Svar; Jag har tänkt så många gånger över denna fråga. Det har varit en av de största frågorna under min uppväxt och är fortfarande! Detta är en fråga jag aldrig kommer att få svar på. Jag skulle vilja att ingen på hela jorden skulle behöva vara med om något sådant som jag var. Men på ett sätt vet jag att jag aldrig hade stått här i dag och vara denna, ibland, starka personen jag är. Jag hade ju aldrig varit den jag är i dag. Jag vet inte vem jag hade varit. Kanske hade jag haft det lättare förr, kanske inte. Vem vet? Men jag är stolt över mig själv!

 

- Jag har inte riktigt förstått vad din morfar gjorde, våldtog han dig eller tafsade han på dig? 

Svar; Jag kommer inte berätta i detalj vad han gjorde. Men han tog på mig, innanför mina byxor, innanför mina underkläder.

 

-Vart bor du? 

Svar; Jag bor i Småland


-Vad heter din hund? 

Svar; Min hund heter Kavajas Dustin Hoffman. Men Vi kallar honom för Azzar!


- Dina intressen? 

Svar; Mina intressen är många! Men jag är typisk friluftsmänniska, ute i naturen och röra på mig. Träning är en stor del av mitt liv, just nu när jag har ett så fysiskt jobb som jag har så blir det ett gympass i veckan plus ett spinningpass på fredagar! Annars älskar jag att skriva, sova, mysa och ÄLSKAR att titta på bröllop


Tränar du med hunden i så fall vad? 

Svar; Vi tränar mycker med vår hund, går cirka 3 timmar om dagen med honom, plus att vi klövjar(väska på hundens rygg) och låter honom dra pulka på vintern m.m. Eftersom han fortfarande är så ung har vi inte kunnat låta honom dra eller bäsra så mycket, men nu börjar han bli stor och orkar dra mig i pulka!


- Hur tror du ditt liv hade sett ut om detta med din morfar inte hade hänt? 

Svar; Jag har ingen aning! Kanske jag har haft det lättare utan de demoner som skapades, kanske inte. Jag tror att jag ahde varit någon helt annanstans än där jag är idag. Men jag är så nöjd med hur mitt liv är idag så att jag bara kan se det positivt. Även om det varit den största frågan genom livet.

Tack så jätte mycket för så bra frågor! Ni överraskade mig att ni verkligen bryr er och att så många av er läst bloggen ända från början! Tack

 

och har ni fler frågor; skicka mail till [email protected]

Kommentarer


Kommentera inlägget här: