nenzys.blogg.se

Att bli sexuellt utnyttjad. Här är min historia. Min kamp för mitt liv

Min historia part 45

Kategori: Historia

Mitt och A's förhållande växte, det blev för varje dag mer och mer spännande. Framför allt när man har varit vänner i fyra år men ständigt upptäckte nya saker. Vi blev officiellt tillsammans 30/9-2011 och i november hämtade vi våran valp. Det blev en rolig och tuff utmaning att både lära känna varandra bättre och uppfostra ett litet liv ihop.

Även om jag hade min katt sen innan, ett år gammal vid den tiden. Så var det speciellt att dela upplevelsen att uppfostra ett litet djur tillsammans.

Många tyckte att vi var så framfusiga som skaffade hund tillsammans så tidigt, många trodde inte på att det skulle hålla. Men vet ni vad? Det förde oss bara närmre varandra och vi lärde känna varandra på ett ännu djupare plan.

Jag hade haft hund genom hela mitt liv, men detta blev min första egna hund, dessutom en rottweiler och A hade aldrig haft hund. Men som tur var så hade vi hade samma värderingar och synsätt på hunduppfostran så gick det lättare än väntat. Visst var tidiga morgnar, kiss på mattan och vassa små tänder något att ta hand om i början. Men vi visste att det skulle komma en dag då han blev rumsren och lydig, bara vi var konsekventa!

Våran uppfödare bodde inte långt borta, vilket var skönt, då vi både kunde få stöd och hjälp. Han tyckte det var så bra att A kunde ha med honom hela dagarna. Ligga i bilen en stund, sedan vara ute och busa när han kände för det. Det var bra för valpen att få vara med och bygga upp ett band mellan valpen och A.

Det vi inte visste var att vi hade någon som höll ögonen på oss och skulle vända våran värld upp och ned.

*****

Kommentarer


Kommentera inlägget här: