nenzys.blogg.se

Att bli sexuellt utnyttjad. Här är min historia. Min kamp för mitt liv

Min historia part 7

Kategori: Historia

Så många av mina dagar var fyllda av ångest, ångest och inget annat.

Det hände så mycket i mitt liv det året, mellan klass 8 och 9.

Jag blev kär, min första största kärlek, då hjärtat hoppade över ett slag, knäsvag och fjärilar i magen. Som en typisk 14 årings kärlek. Han var lika gammal som mig och gick i samma klass. Vi var oskiljaktiga.

Men det året blev ett av de svåraste

Jag började hata min kropp, som alltid varit mullig började min hjärna att förvränga bilden i min spegel. Jag var fet, jag såg bara fett. Jag minns att jag skrev dagbok under många månader och jag minns en dikt jag skrev, en mening ur den är:

”Jag vill bara ta en kniv och sprätta upp min mage och mina höfter.”

Jag avskydde mig själv, jag avskydde min kropp, den var äcklig, rent avskräckande. Jag började svälta mig själv, kräkas upp varje liten matbit jag fick i mig och varje kalori kontrollerades genom konstant, tvångsträning. Om någon ynka kalori för mycket hade ätits, då var ångesten där. Då var rakbladen bra att ha nära till hands.

Att se blodet sakta sippra ner för de röda sträck jag skapade på ställen där mina kläder täckte. Det var en lättnads suck att dra när den smärta jag kände inuti min kropp, istället blev fysisk.

Jag gick i för stora kläder för att inte visa min kropp, jag kunde inte visa min i omklädningsrummet för mina klasskompisar, utan klädde om inne på toaletten.

Det enda min spegelbild visade mig, var en fet, fet, fet tjej. Alldeles för fet. Då hade jag gått ner mer än 10 kilo. Min röst i huvudet sa; DET RÄCKER INTE!

 

 

 

 

 

 

http://intressant.se/intressant

Kommentarer


Kommentera inlägget här: