nenzys.blogg.se

Att bli sexuellt utnyttjad. Här är min historia. Min kamp för mitt liv

Min historia part 3

Kategori: Personligt

Ett av de starkaste minnena jag har från det första övergreppet i soffan är morfars släpiga röst som upprepande frågar om det är skönt och om han får känna. Jag kommer ihåg obehaget och avsmaken jag kände, men ändå kunde jag inte göra annat än att nicka och säga Ja. Som 10 år visste jag att det han gjorde var fel, men jag visste också att vuxna alltid har rätt, man kan lita på vuxna. Framför allt sin egen morfar, som innan var min bästa kompis.

Jag kommer ihåg hur det vaknade en liten djävul i mig, som sa till, då jag var för nära en man eller då jag inte skulle lita på någon.

Jag kommer ihåg att under åren, innan morfar blev allt för sjuk, fortsatte han med sin släpiga röst att säga att jag allt hade blivit en riktig kvinna. Även inför min familj, men då låter det ju inte så illa som i mina öron, då jag visste exakt vad han menade.

*****

Kommentarer

  • Bella säger:

    Herregud, vet egentligen inte va ja ska skriva, har heller aldrig kommenterat på en blogg men fick verkligen ont i hjärtat när ja läser de du har skrivit. Det är helt sjukt att ens egna morfar kan göra en sån här sak..
    Hans plats är i helvetet och kommer att förevigt att brinna där..

    Ja hoppas och önskar att du tar dig igenom dom här hemska "ärren för livet" och bara blir starkare! Tycker du är stark som klarar av att skriva allt de du skrivit!! Kämpa på vännen!! Kram

    Svar: Tack så jätte mycket för att du skrev! Min reaktion över att få en så bra kommentar totalt överraskade mig i gråt. Jag kommer att fortsätta skriva om hur mitt liv utvecklade sig efter händelserna. Är så tacksam över om du vill följa med mig!
    Nenzy S

    2012-09-20 | 16:02:37
  • Jennifer säger:

    oj, herregud. Jag blir jätteledsen och arg när jag läser detta. Jag vet inte vad jag ska skriva. Men du är en riktig kämpare, som orkar skriva det här, och låta alla få veta det här. Jag skulle aldrig kunna göra det! Såå modigt.
    Hoppas du mår bättre idag!

    ps, du är jättestark, även fast vi inte ens setts elelr något, så känns du som en stark tjej!
    Ps.2 följ gärna min blogg!

    Svar: Tack, jag läser jätte gärna din blogg! Tack för att du skrev en så bra kommentar! Det är det som gör att jag orkar skriva om allt. Jag kommer även att fortsätta skriva inlägg om mitt liv och hur mitt liv är idag. Så följ gärna med mig i min blogg!
    Tack så mycket!
    Nenzy S

    2012-09-20 | 17:01:22
    Bloggadress: http://mypicturesofjs.blogg.se
  • Anonym säger:

    Det här kommer sitta kvar hela livet som ett ärr men man kan inte bli svagare utan bara starkare. Det kommer alltid finnas kvar men du kan jobba dig upp genom att bli ännu starkare även om du är sjuuuukt stark så kan SU bli starkare och vara glad men alltid ett ärr i hjärtat för det har jag och jag är inte så stark till att vara glad men jag jobbar på det. KÄMPA vännen det kommer ordna sig

    Svar: Tack för denna underbara kommentar! Jag kommer att kämpa. Följ gärna med mig i min resa mot mitt liv jag har idag!
    Nenzy S

    2012-09-20 | 18:57:39
  • Daniel säger:

    Det gjorde riktigt ont att läsa det du skrivit. Så kändes det för mig och jag kan bara gissa hur det är för dig.

    Sveket. Smärtan. Hemligheten. Men också alla bilder och filmer som återkommer och spelas på repeat när man minst önskar det. Tyvärr är det inget som går över, hur gärna man vill. Det enda som fungerar är att bli starkare än sina minnen och ta tillbaka kontrollen över sig själv... samt att känna till att du aldrig är ensam!

    Kram

    ps Du får gärna länka till min blogg, inget skulle göra mig gladare.

    // D

    Svar: tack så mycket! Det känns på något sätt tryggt att veta, även om det är så hemskt, att fler är i en liknande situation som jag.
    Jag länkar gärna din blogg! Du får gärna länka min och gärna följa med mig i min resa mot det liv jag har idag!

    MVH Nenzy
    Nenzy S

    2012-09-20 | 19:42:18
    Bloggadress: http://allshadesofblack.wordpress.com/
  • Daniel säger:

    Hej igen! Tack för länken, tyvärr tror jag inte att den blev helt rätt. Jag har länkat till dig iallafall. Ha det så gott!

    // D

    Svar: Jag tror att det blev rätt, jag har länkat din iallafall och när jag går in på din blogg så kan jag gå in på min blogg genom länken. Tack för att du länkade! Du får gärna ge ut min blogg om du vill, så ska jag ge länk till din!
    Ha det bäst!

    Kram Nenzy
    Nenzy S

    2012-09-21 | 15:11:18
    Bloggadress: http://allshadesofblack.wordpress.com
  • angel säger:

    alltså.. jag blir så arg. samtidigt så jävla ledsen. jag hoppas att du någon gång kan komma över detta eller något. finner inte ens orden, å det känns helt meningslöst att ens försöka skriva när ingenting hjälper.. men jag vill att du ska veta att där finns människor därute, godhjärtade människor. å jag hoppas att du någon gång kan finna detta i ditt liv också. detta är fan inte rättvist... all styrka till dig tjejen. länkade dig oxå i min blogg, tycker att alla borde lyssna på vad du har att säga. kram angel!

    Svar: Tack så jätte mycket! Det styrker att veta att det finns så bra människor i världen som du! Tack! Följ gärna min blogg! Jag följer gärna din! Kram Nenzy
    Nenzy - mitt liv som sexuellt utnyttjad

    2012-09-24 | 20:22:04
    Bloggadress: http://angelicadaniella.myshowroom.se
  • Melinda Petersson säger:

    Du, det svider så in åt helvete när jag läser det här. Din morfar förtjänar det hemskaste som kan hända en människa. Det skrämmer mig hur äckligt skadade människor det finns i sin omgivning. Men samtidigt så ser jag en framtid för mänskligheten när man inser hur jävla stark DU är!

    Det jag ville komma fram till var, har du berättat för din mamma och mormor?

    Svar: Tack så jätte mycket för en superbra kommentar!
    Och för svaret på din fråga; jag hoppas att du kikat in mitt senaste inlägg :)
    Sen kommer ytterligare svar i kommande inlägg!

    Kram N
    Nenzy - mitt liv som sexuellt utnyttjad

    2012-11-26 | 00:33:50
    Bloggadress: http://itismelinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här: