nenzys.blogg.se

Att bli sexuellt utnyttjad. Här är min historia. Min kamp för mitt liv

Min historia part 24

Kategori: Personligt

Jag påbörjade min praktik på psykavdelning i 6 veckor. Något som jag såg fram emot, något jag kämpat för och längtat efter. Då psykiatri var ett stort intresse, ett framtida yrke jag kunde tänka mig.
 
Jag fick beröm, var duktig med patienter, skötte mina tider och jag tyckte att det var otroligt intressant.
 
**
 
Pojkvännen mådde dåligt, var sjuk, ville ta livet av sig. Sa att han hatade mig, var arg. ALLT var mitt fel. Han hörde inte av sig. Ångesten växte.
**
Jag älskade att vara på psykavdelningen, jobba med händerna på ryggen, personalen var imponerad att jag klarade av de allra tyngsta patienterna och att jag kunde hålla mig så lugn. 
 
**
Mörkret slöt sig, hösten växlade till vinter.
**
Vi satt på kontoret inne på psykavdelningen, ett härligt sorl av glada röster spred sig i rummet. Personalen var så snäll, jag trivdes! Vi pratade om allt mellan himmel och jord, kom in på djupare ämnen. En kollega började prata om självmord och att en kille, i den skola jag gick i, lika gammal som mig, hängt sig.
 
En klump i magen växte
 
Jag frågade om namnet
 
Min värld rasade
 
Bilder framför mina ögon.
 
En av mina vänner hade tagit sitt liv
 
 
 

Kommentarer

  • Noor säger:

    Varje ord fängslar mig, jag tror på dig och kmr absolut köpa din bok om du skriver en !

    Svar: Tack så mycket! Det känns underbart att ha ditt stöd. Hoppas att du vill följa min bligg!
    Kramar nenzy
    Nenzy - mitt liv som sexuellt utnyttjad

    2012-10-16 | 23:10:40
    Bloggadress: http://muslimtjej.blogg.se

Kommentera inlägget här: