nenzys.blogg.se

Att bli sexuellt utnyttjad. Här är min historia. Min kamp för mitt liv

Min historia part 21

Kategori: Personligt

Jag satt på mina första möten på BUP, med psykologen framför mig. Hon lade benen i kors, tittade på mig efter varje fråga. Jag satt stirrandes ut genom fönstret, tyst, avstängd. Jag grät inte en tår, jag kände ingenting.

Psykologen tittar, frågar, vrider och vänder sig. Jag sitter stilla, stirrandes, tyst.

Varje vecka satt vi där, ingenting hände. Jag hade försökt berätta vad som hänt, om mitt liv, men bara i kod-ord och inlindat. Ingenting de tyckte var särskilt hjälpande, varken för dem eller mig.

Visst kände jag att det gav mig något litet, att prata lite grann, då och då. Men det kändes mer som att det började bubbla inom mig, som ett monster väcktes till liv. Jag var rädd för vad den känslan var. Vad skulle hända om jag släppte ut det?

Kommentarer

  • cassie säger:

    har nu läst alla inlägg du gjort, man vill bara fotsätta läsa, det går inte att sluta. Tänkte börja följa dig. Stay strong!

    Svar: Tack så mycket, glädjer mig att du vill fortsätta läsa!
    Kramar N
    Nenzy - mitt liv som sexuellt utnyttjad

    2012-10-11 | 18:08:03
    Bloggadress: http://casszie.blogg.se
  • anonym, 13 år säger:

    Hej. Jag vill bara säga att jag tycker att du är en väldigt stark person som vågar berätta allt dethär, och också att ja kan känna igen mej. Jag har absolut inte varit med om något sexuellt övergrepp eller liknande, men känslan av att inte vara tillräckligt "bra", att ha ett monster inom sig. Också det med att vilja gå ner i vikt och straffa sig om man inte gör det. Tack för att du skriver, det hjälper mej att våga berätta. <3

    Svar: Tack så jätte mycket för att du berättar! Det känns underbart att min historia kan hjälpa. Läs gärna vidare på min blogg och se hur mitt liv är idag.
    Kramar Nenzy
    Nenzy - mitt liv som sexuellt utnyttjad

    2012-10-11 | 19:59:47
  • anonym säger:

    Vad du är modig och stark som vågar berätta vad du har varit med om. Har läst alla dina inlägg så långt och kan känna igen mig i mycket du skriver.

    Jag tog verkligen till mig det jag har läst och tycker att du skriver riktigt bra! Kanske fundera på att göra en bok?

    Ha det bra, kram :)

    Svar: Tack så mycket att du har tagit din tid till att läsa alla mina inlägg! Fortsätt gärna att kika in då och då!
    Tack för en så bra kommentar, blir varm i hjärtat!

    Ha det bra du med!

    Kram Nenzy
    Nenzy - mitt liv som sexuellt utnyttjad

    2012-10-11 | 21:48:54
  • Nora säger:

    Hej.
    Jag skriver till dig för att säga att du är stark och du vågar berätta om ditt problem. Själv var jag med om ett sexuellt övergrepp av min mosters man men jag har aldrig berättat om det. Det vart inget våldtäkt lr så bara att han fick mig att känna mig så dum och liten när han tafsade mig. Jag var 15 , idag är 22. Varje gång jag åker till mina släktingar så är han där. Jag kommer troligen aldrig berätta det till min moster eller någon i familjen... Men det finns dom som vet. När jag kon tillbaka så träffade jag mitt x. Som förgrepp sig på mig, slog mig och var elak. Han var otrogen och jag visste inte bättre så jag behandlade honom såsom han behandlade mig ( dock utom övergreppen ).. Nästan 4 år av helvete. Jag har varit och pratat kurator, psykologer men fick aldrig den hjälpen jag ville ... Under dessa 4 år, i slutet av det fjärde året så träffade jag min nuvarande sambo. Jag och exet va ihop 3 år men höll kontakt nästan 1 år till. Han var skyldig mig pengar och så... Vad jag vill komma med att det går att må bra. Tyvärr fick jag ingen hjälp men min sambo hjälpte mig. Han tog hand om mig när jag grävde ner mig själv i depression.. Du kommer att må bra i framtiden dvs om du inte redan mår bra. Var inte rädd. Därute finns det någon som kommer att förstå dig <3 men du är en stark person. Väldig stark :)! För mig, idag mår jag bra. Vissa dagar gråter jag.. Ibland blir det för mycket.. Önskar dig all lycka <3 kram

    Svar: Tack så mycket för en då givande och stark kommentar! Jag hoppas verkligen att du någon gång kommer att kunna prata med dina släktingar om detta, så du får förståelse och till slut förlåtelse. Det min mosters man gjorde var inte rätt och absolut inte ditt fel, det är aldrig ett barn fel då en vuxen gör så! Kom ihåg att du är värdefull och har rätt till att vara lycklig. Läs gärna vidare på min blogg då jag kommer att skriva om den kille jag träffade strax efter senaste inlägget, har liknande upplevelser som du.
    tack så himla mycket, betyder otroligt mycket att få så bra respons och att veta att folk vågar erkänna det som har hänt. Ett steg närmre frihet!

    Jag önskar dig all lycka! Och kika gärna in då och då!

    Kramar Nenzy
    Nenzy - mitt liv som sexuellt utnyttjad

    2012-10-12 | 00:48:48
  • Noor säger:

    Hej, har precis läst alla dina inlägg och trots det du genomgått kan man inte låta bli att läsa, du är verkligen sicklig i att förmedla det som händer med korta texter och jag skulle verkligen läsa din bok om den slutförs i framtiden :) hoppas att allting är bättre nu :) hur är läget nu med dig och ditt liv?

    Svar: Tack! Det gör mig varm i hjärtat att höra! Kul att du har tagit dig tid till att läsa! Följ gärna min blogg och följ med mig i den resa jag gjort mot det liv jag har idag. Jag kommer nämligen att en dag berätta om mitt liv idag.
    Kramar Nenzy
    Nenzy - mitt liv som sexuellt utnyttjad

    2012-10-12 | 01:01:03
    Bloggadress: http://muslimtjej.blogg.se
  • M O A säger:

    SV: Åh va kul! Jag blev nr 23,vad blev du? :)

    Svar: 250! Super kul att du har så många läsare! Bra gjort!
    Kramar
    Nenzy - mitt liv som sexuellt utnyttjad

    2012-10-12 | 10:00:54
    Bloggadress: http://moaahlgren.blogg.se
  • Alva :D säger:

    Har läst igenom allt och jag tycker såå synd om dig, hoppas du mår bättre idag! :) <3

    Svar: Tack! Du får gärna kika in då och då, så får du till slut veta hur jag mår idag!
    Kramar
    Nenzy - mitt liv som sexuellt utnyttjad

    2012-10-12 | 19:40:41
    Bloggadress: http://svenssonalva.blogg.se

Kommentera inlägget här: