nenzys.blogg.se

Att bli sexuellt utnyttjad. Här är min historia. Min kamp för mitt liv

Min historia part 14

Kategori: Personligt

Jag flyttade hemifrån då jag skulle börja plugga på gymnasiet. Jag fick vara inneboende i två månader innan jag fick egen lägenhet. Jag minns att mina klasskamrater var avundsjuka på mig och tyckte att det var orättvist. Men jag kommer ihåg de många gånger det var tungt att bo ensam och sköta ett helt hushåll själv.
 
Jag sa många gånger till mina vänner, att jag hade tvätt-tid, att jag var tvungen att handla, vilken mat jag skulle laga och att pengarna måste räcka till. De började förstå hur mycket ansvar det var att flytta hemifrån och vi pratade ofta om hur skönt det var att bo hemma.
 
Jag önskar många gånger att jag hade bott kvar hemma i några år till innan jag flyttade, jag hade nog fått det lite lättare då. Men det var mitt val att flytta, då den utbildningen inte fanns närmare mitt barndomshem. Mina föräldrar stöttade mig och många gånger var det underbart att ha eget.
 
*****
I mitten av höst-terminen, första året på gymnasiet, träffade jag en kille. En underbar, lång och rolig kille. Lika gammal som mig. Han hade ett leende som träffade mig rakt i hjärtat och jag var åter igen kär på nytt. 
 
Vi var upp till öronen förälskade, vi var unga, det gick fort framåt, kärleken växte och efter två månader tillsammans, förlovar vi oss.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: