nenzys.blogg.se

Att bli sexuellt utnyttjad. Här är min historia. Min kamp för mitt liv

Det finns människor utan hjärta

Kategori: Personligt

Jag fick en mycket trevlig kommentar... NOT. Eller var tycker ni? 
 
"Vad är det du vill uppnå med den här bloggen egentligen? Du skriver "Nenzy - mitt liv som sexuellt utnyttjad". Är det den du är? Är det så du vill bli sedd? Som ett offer? Som bara skriver om sitt tragiska liv. Well tough shit, vi har alla bagage. Du är inte speciell. Vi vet att sånt här redan händer. Du skriver att du blev sexuellt utnyttjad av din morfar - seriöst, ingen vill veta det. Det händer väl tillräckligt med skit i världen redan som det är? Man behöver inte dela med sig av alla sina mörka hemligheter. Behöver du bearbeta det? Fine, gå till en psykolog. Och snälla, sluta tyck synd om dig själv. Om du inte slutar med det, kommer du aldrig kunna växa som person."
 
Jag bryr mig faktiskt inte, klart jag blir upprörd, då jag vet att det är så många människor som är i samma sits som jag var. Därför tycker jag att det är respektlöst. Men jag kan förstå, alla människor kan inte förstå och ser bara exakt den text jag skrivit och inte de känslor jag försöker förmedla.
 
Men med tanke på att jag fått så otroligt många, fina kommentarer, så tolkar jag ändå det som att människor vill höra om min historia?
 
Vad tycker ni om denna kommentar?
 
 

Kommentarer

  • bonnietyra säger:

    Alla bearbetar på sitt eget sätt! Om denna människan har ett problem med att du gör det just precis här - då är det ju faktiskt bara för honom eller henne att sluta läsa så får alla som de vill. Enkelt problem, men inte ditt problem. :)

    Svar: Precis! Bra sagt! Tack!
    Kramar
    Nenzy - mitt liv som sexuellt utnyttjad

    2012-10-28 | 19:32:42
    Bloggadress: http://bonnietyras.se
  • Alva säger:

    De som snackar har inget liv! Jag gillar att läsa om den här historien och de som inte gillar det kan ju bara sluta läsa, hur lätt som helst.Skit i haters, du är modig som delar med dig av dig här!

    Kram <3

    Svar: Helt rätt! Jag vet att det finns så många människor som faktiskt vill läsa. Tack så mycket!
    kramar!
    Nenzy - mitt liv som sexuellt utnyttjad

    2012-10-28 | 19:57:46
  • Anonym säger:

    Herregud va elakt! Varför läsa bloggen om det stör en så jävla mycket? Och dessutom hjälper du ju andra med att skriva det här, och du hjälper ju dej själv! Och jag tycker inte det verkar som du tycker synd om dej själv. Alla bearbetar på olika sätt och det verkar som den här personen också har en del att bearbeta.

    Svar: Exakt rätt sagt! Precis så jag tänkte. Jag tänker på alla som har varit med om liknande som mig.
    Kram
    Nenzy - mitt liv som sexuellt utnyttjad

    2012-10-28 | 20:34:12
  • Annelie säger:

    Att den personen spenderar så mycket tid på att klanka ner på andra människor visar bara att den inte har något liv, är sjukt omogen, och antagligen mår väldigt dåligt själv. Riktigt pinsamt att trycka ner människor som inte har haft det lätt, hon måste ha en sjukdom seriöst, varför annars ta sig tid att gå in här, läsa och sen skriva en jävligt onödig kommentar. Klart du ska fortsätta skriva om du vill det, och jag vill jätte gärna läsa mer om din historia. Kram

    Svar: Det finns alltid såkallade haters, men jag tyckte denna människa inte skulle komma undan. Så tack så jätte mycket för stödet! Rätt sagt.
    Kram

    Nenzy - mitt liv som sexuellt utnyttjad

    2012-10-28 | 20:51:09
  • Tessa säger:

    Asså shit!
    Om du vill skriva om ditt liv så är det väl ditt val, sen får ju vi som dina läsare bestämma om vi vill läsa om ditt liv eller inte. Det är inte direkt att du tvingar folk till att läsa din blogg ?!?

    Jag tycker iallafall det är modigt av dig att du vågar komma ut med din historia.
    Kram.

    Svar: Precis, jag tvingar ingen. Min blogg finns för de som vill läsa, och det är många. Tack för stödet. Det är för läsare som du, som jag skriver för.
    Kram N
    Nenzy - mitt liv som sexuellt utnyttjad

    2012-10-28 | 21:32:37
  • isabella säger:

    usch vilken kommentar! Jag tycker om den här bloggen. jag vill att du ska fortsätta skriva för den är väldigt bra!

    Svar: Tack! Det finns alltid negativa människor, tyvärr. men jag tyckte det var så respektlöst. Tack för stöd! Jag kommer inte sluta skriva.
    Kram
    Nenzy - mitt liv som sexuellt utnyttjad

    2012-10-28 | 21:43:22
    Bloggadress: http://www.irsp.blogg.se
  • My säger:

    Hej. Jag hittade just din blogg och har läst fram till denna idiotiska kommentar. Jag hoppas verkligen inte att du tagit åt dig av den. Jag tycker det är starkt av dig att berätta, och jag blir otroligt rörd och ledsen över hur ett liv kan bli så hårt. Och samtidigt så glad över att du aldrig verkar ha gett upp helt.
    Människan som skrev kommentaren säger "att alla vet att sånt här händer". Och ja, det är sant. Men vad ingen vet är att det händer så nära en. Att det händer ens bästa vän, ens förälder, en klasskompis. Vem som helst. Och hemska saker har folk en tendens att förbise. För de inte vill veta, inte vill lida av det. Tränger undan allt bara.
    Fortsätt skriva. Det är bra för dig att samla tankarna i skrift, det är helt annorlunda från att tänka eller prata om det. Man får en annan frihet. Ingen som avbryter.
    Så skriv skriv skriv. Och förhoppningsvis blir det en bok.
    Kram, och ta hand om dig.
    My

    Svar: Tack så jätte mycket! Vet knappt vad jag ska svara på en så bra kommentar. Tack för ett riktigt pepp-talk!! Hoppas väldigt mycket på att du vill följa mig och min blogg.
    Kram N
    Nenzy - mitt liv som sexuellt utnyttjad

    2012-10-30 | 10:30:36
    Bloggadress: http://mypieces.blogg.se
  • Anonym säger:

    Hej modiga du <3 Jag är en medelålders kvinna som följer din berättelse,och tycker det är så bra att du vill berätta! Det du har varit med om är så traumatiskt,och händer allt för ofta utan att någon vågar berätta..och många gånger tror barn som är utsatt för detta ,att dom är "skyldiga" på något sätt,och får ångest och mår så dåligt!! Jag har i min närhet en flicka som för 18 månader sen tog sitt liv,och hade en historia så likt din så jag ryser:( Så vad du än gör,bry dig aldrig om elaka och dumma kommentarer,det säger mer om dom än om dig! Jag önskar dig så mycket lycka till i ditt liv,och att du går hel ur detta,och får ett bra liv! så fortsätt berätta fina du <3 Kramar

    Svar: Hej!
    Tack så otroligt mycket för din kommentar! Blir tårögd av dina så bra ord. Jag hoppas att du vill fortsätta följa min historia och mitt liv.

    Kramar Nenzy
    Nenzy - mitt liv som sexuellt utnyttjad

    2012-11-07 | 20:22:09
  • Emma säger:

    Känner att jag behöver skriva av mig lite. Har läst din blogg först nu, men jag känner att det finns någonting som gör dina inlägg tidlösa på något sätt. Jag skulle kunna läsa samma inlägg om tjugo år och fortfarande känna samma sak.
    Att du är så jävla stark att jag inte förstår hur du klarar det. Att det helvete du gått igenom faktiskt går att ta sig igenom. Din blogg ger mig en sån stark livslust att jag nästan glömmer bort mina egna små problem.
    Du räddar mitt självfortroende, vet du det? Mitt lilla, nästan obefintliga självförtroende får en sån jävla boost av dina inlägg. Nu är jag inte lika bra på att få ur mig mina tankar och skriva ner dem på papper som du är, men det är nog förståeligt i vilket fall... ;)
    Kämpa på!! KRAM!

    Svar: Wow! Tack så otroligt mycket Emma! Vilken underbar kommentar att få läsa. Jag började gråta av lycka. Tack!
    Kramar från Nenzy
    Nenzy - mitt liv som sexuellt utnyttjad

    2013-01-19 | 22:10:30
  • Hannah säger:

    Tyvärr lever jantelagen fortfarande här i sverige. Väldigt synd. Är riktigt less på "Du är inte speciell"-snacket. Nog fan är vi alla speciella, varenda en av oss.

    2013-04-20 | 23:34:34

Kommentera inlägget här: