nenzys.blogg.se

Att bli sexuellt utnyttjad. Här är min historia. Min kamp för mitt liv

Dagbok

Kategori: Dagbok

Idag har det varit en jobbig dag. Har insett hur mycket jobb jag har kvar att jobba med mig själv. Min självkänsla och mitt självförtroende är lågt och har egentligen ingen aning om varför det blivit det nu, så får fundera på detta.

Jag har en tendens att sätta fruktansvärt höga förväntningar på mig själv, vilket gör att jag blir besviken om jag inte orkar eller når fram. Och så har jag ett stort problem; jag föreställer mig alltid att folk tycker illa om mig och tycker att jag gör ett dåligt jobb. Det är ofta jag bara hör de dåliga sakerna när det egentligen är mer positiva saker sagt om mig. Det känns som att någon ska komma på att jag är någon slags stor bluff och typ avskeda mig. Vilken fantasi!

Jag vill ju bli älskad av alla, vilket är totalt orimligt. Men, som ni kanske förstår så har väl antagligen detta med min barndom och morfar att göra. Så det blir för mig att prioritera och sätta rimliga mål för mig. Gör det du också!

Tro på dig själv! Inse att du duger precis som du är!

Kommentarer

  • Lilly säger:

    Din blogg är så himla inspirerande! Det är väldigt rörande att läsa om vad du har varit med om, och att du fortfarande kämpar mot inre demoner varje dag. Men du ger inte upp, du är så stark! Även fast det kanske inte alltid känns som det så är du det, du kämpar varje dag och det är verkligen inspirerande. Många kramar!

    Svar: Tack så jätte mycket! Det känns varm i hjärtat att höra att jag kan inspirera trots alla motgångar! Tack!
    Massa kramar Nenzy
    Nenzy - mitt liv som sexuellt utnyttjad

    2012-11-29 | 23:48:12
  • Malin säger:

    Jag känner igen mig så väl i detta inlägget, känner precis så. Har också väldigt dålig självkänsla men försöker ändra på det. Men det är inte lätt.
    Din blogg är väldigt inspirerande och du formulerar dig så bra!
    Kram Malin

    Svar: Det är inte alltid lätt att hålla självkänslan på topp och de flesta som har dåligt självförtroende är ofta otroligt högpresterade människor, med bra betyg, höga positioner inom arbete och är otroligt duktiga! De människor som andra folk ser upp till och tycker att det är fantastiskt bra!
    Så det är inte lätt att både försöka vara bäst och kämpa med självkänslan!

    Hoppas att du hittar din balans och att din självkänsla går uppåt!

    Tack så jätte mycket Malin!

    Kram Nenzy
    Nenzy - mitt liv som sexuellt utnyttjad

    2012-11-30 | 22:49:34

Kommentera inlägget här: